dinsdag 4 juni 2019

51. De confrontatie




Beste Ben,



Vandaag kwam onverwacht de man met de hamer. Raar. Bijzonder hoe dat gaat. Zo onverwacht. De man met de hamer had zich verkleed en zag eruit als een supervriendelijke mevrouw van een onderwijsstichting in Rotterdam. Ze was meewerkend. Ze had het ook een keer meegemaakt op haar werk. Een nieuwe directie, eruit gewerkt worden, weggepest worden en dan geconfronteerd worden met een nieuwe werkomgeving. Ergens weer onderaan de ladder moeten beginnen. Je strepen moeten verdienen  Je cv is alleen maar je toegangskaartje om binnen te komen, daarna van onderaan de ladder beginnen. Ook wat salaris betreft. Wauw en dat kwam ineens keihard binnen. Haar begrip en haar opmerking "dit zal je echt nog moeten gaan verwerken." Mijn directe reactie was dat ik dit al een plek had gegeven, dit vond ik namelijk het best gepaste antwoord. Maar het kwam godverdomme wel ff binnen. Ja het salaris......ik ga er waanzinnig op achteruit als ik het basisonderwijs inga. 

Maaaaaar, gelukkig is mijn geest inmiddels zooooooo sterk......dat ik terug in de auto alles weer kon relativeren en op een rijtje kon zetten. 
- ik ga nu een praktijk starten
- er zijn mensen die ik hoog heb zitten die wel in mij geloven en altijd geloofd hebben
- het gaat me lukken!
- ik kom veel nieuwe mooie mensen tegen met wie van wie ik verder kan leren 
- het komt goed! Het is goed!

Nadat de vaststellingsovereenkomst in verschillende fasen verschillende gevoelens had opgeleverd, is het nu oké. Er staat wat ik wil. 
Ik heb ook de garantie dat ik altijd in het onderwijs op een basisschool kan werken.....



Eerst morgenavond een gesprek met mijn lieve vriendje, altijd nuchter en zakelijk. Dat heeft in deze fase van mijn leven heel veel voordelen. 

BTW er gaan geruchten dat jij naar een andere Haagse school gaat, klopt dat? 
Heb jij t ook wel gehad met de cultuur? 


Lieve groet,

K a r i n  K r a c h t

Geen opmerkingen:

Een reactie posten